Nieuws

Z-liveshow + gouden tip succesvol rookvr... Lees verder
Aesculaap Medische Assistentie gaat voor... Lees verder

Z-liveshow + gouden tip succesvol rookvrij

18 december 2020

Hoe mooi is dit:

Vrijdag 11 december 2020 was ik een van de tafelgasten in Z-live show van Groene Kruis Ledenorganisatie, een interessante talkshow, onder andere over gezonde leefstijl, vitaliteit, bewegen en mantelzorg. Een van de bekende goede voornemens is stoppen met roken, maar hoe hou je het vol?

Wat een kans dat ik de kijker mag meenemen in het proces van succesvol stoppen, je inspireren om nu al de eerste stap te zetten met mijn eerste tips. En dé gouden tip van mij naar succesvol rookvrij blijven. Want echt: mijn cliënten hoor ik zo vaak zeggen: stoppen met roken, dit had ik al veel eerder moeten doen!

 

Mijn eerste tips  ter voorbereiding om succesvol te stoppen met roken, die je nu al kunt inzetten:

1 Schrijf eens op om welke redenen jij graag wilt stoppen met roken. Welke voordelen levert het op, nu en later.
Hang dit briefje ergens op, zodat je het regelmatig leest. Je wordt er helemaal happy van, welke voordelen dit oplevert.

2 Ben bewust, hoeveel sigaretten je nu rookt. Welke sigaretten kun je makkelijk uitstellen?
Maak de tijd ertussen steeds groter.  Ga dat al oefenen, je zult zien dat je meer kunt dan je dacht.

3 Krijg inzicht in jouw rookmomenten en doorbreek deze gewoonten.
-Schrijf  van elke sigaret die je rookt, het tijdstip op.
-Geef een cijfer over hoeveel trek je in een sigaret hebt. Van 0 (geen zin) tot 10 (heel veel zin).
-Wat was je op dat moment aan het doen?
-Welke aanleiding was er om te roken of welke gevoel lokte het roken uit?
-Geef een cijfer (van 0-10) over hoeveel je genoten hebt van het roken. Van 0 (geen genot) tot 10 (heel veel genot).
Herken je jouw patronen van rookmomenten? Doorbreek deze gewoonten, en bedenk nu, voordat je stopt, wat je straks kunt gaan doen ter  afleiding. Wil je een rookdagboek per mail ontvangen, stuur mij dan een mail: info@aesculaap-ma.nl 

4 Beweeg, elke dag minstens 30 minuten matig intensief. Oefen dit al voordat je gaat stoppen. Wist je dat je dan stofjes aanmaakt,   die je blijer maken? Je krijgt er energie van en bent goed bezig!

Plan je stopdatum en/of vraag hulp van een coach. Lees en bedenk eerst of je met hulp van een coach wilt gaan stoppen. Stoppen  met een coach maakt de slaagkans stukken groter. In combinatie met een hulpmiddel (zoals pleisters of medicatie) wordt jouw succes nog groter.

Gouden tip:  onze persoonlijke begeleiding op maat voor jou. Wist je dat met onze bijzondere persoonlijke begeleiding, 63% van de deelnemers na 1 jaar nog steeds rookvrij is? Meer weten? Bel mij gerust, voor een vrijblijvend gesprek. Linda de Boer-Hendriks 06-30 40 66 91.  Ik help je graag verder naar succesvol stoppen en succesvol rookvrij blijven. Ook aan (aanstaande) mamma’s/pappa’s.

De liveshow terugkijken? Dat kan via  – Groene Kruis Ledenorganisatie
Gedeelte over Goede voornemens is van 34.53 tot 54.24.